Popular Posts

Friday, February 4, 2011

HATI

memang benar kata pepatah.."rambut sama hitam, hati lain2...sememang nya sebegitu situasi yg seorang insan seperti aku akan alami.  lain insan, lain pembawaan, lain juga penerimaan.  aku  adalah insan yang punyai sekeping hati yang beribu dan mgkin juga bervariasi perasaan.  aku fikirkan brangkali tiada satu perkataan yg tepat utk aku mendefinisikan hatiku yang sebenar..terutamanya sejak akhir2 ini..hatiku sememangnya bercelaru, bimbang, bingung, sedih, sepi dan kehilangan....yang akhirnya bercampur aduk menjadikan satu rojak perasaan ku saat ini...aku mmg bleh dkatakn insan yang mememdam perasaan..tetapi ada kala nya dlm situasi yt terdesak, perasaan itu aku pamerkan jua...kerana aku juga INSAN BIASA...rentetan hdpku, sememangnya aku rasakan amat merumitkan.  aku tahu, lebih ramai insan lain yg lebih menderita drpada yg aku alami kini, tapi variasi perasaan itulah tidak mampu utk aku nafikan..kbenaran dan hakikat yg jujur dan tiada secalit pun PEMBOHONGAN...segala sesuatu yg kt impikan tidak semestinya mjanjikan ksudahan yg indah...ITU BENAR...dan aku mpercayainya..sampai ke saat ini aku msih blum tahu di mana harus aku mulakan HATI yang unik ini...apa yg tergelora dlm hidupku datang dan datang dan datang tanpa ada yag pergi secara terus...prosesnya terlaulu perlahan aku rasakan..perasaan kehilangan mjadi bebanan yg amat hebat utk dirasai, terutamanya bl mana kehilangan itu tercipta dari sbuah perhubungan yg rapat...sukarnya mcari pengganti...namun, patah tumbuh hilang bganti tidak semestinya sma seperti yg terdahulu..ITU YG PASTI...

2 comments:

  1. hati..sememangnya hati akan sentiasa membisikan sesuatu yang kita sendiri tak pasti....hati2 babe dalam mneilai hati seseorang..

    ReplyDelete
  2. yes..that true babe...hati umpama otak kepada badan

    ReplyDelete